Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на НАСА Бил Нелсън идва в България

18 октомври 2024 г. в 15:11
Последно: 18 октомври 2024 г. в 15:11

Продължавайки усилията си за задълбочаване на международното сътрудничество и насърчаване на мирното използване на Космоса, Бил Нелсън ще пътува до Румъния и България, се казва в официално съобщение, публикувано на сайта на НАСА.

И двете страни са подписали Споразуменията „Артемида“ – набор от принципи, които ангажират държавите с мирното изследване на Космоса.

Включването на България дава надежди за българската икономика и научни среди, че отново можем да бъде част от една по-голяма космическа програма, част от която са мисиите за изследване и кацане на Луната, разширяване на космическите изследвания на Марс и други космически обекти.

Freepik

Споразуменията „Артемида“, наречени на американската лунна програма, са поредица от двустранни договори между САЩ и други страни. В основата им стоят принципите на Договора за Космоса от 1967 г. През май 2020 г. НАСА обяви основните принципи, на които ще се основават – правила за добив на ресурси на Луната и идеята за създаване на т. нар. зони за безопасност, които трябва да предотвратят “вредна намеса”.

Нелсън ще се срещне с ключови правителствени и космически служители във всяка една от двете държави.

У нас Нелсън ще се срещне с д-р Росен Карадимов, министър на иновациите и растежа, и ще посети производител на сателити за организации в световен мащаб.

Нелсън ще се срещне и със студенти, за да подчертае ползите от образованието по наука, технологии, инженерство и математика и техните роли като членове на поколението „Артемис“.

Иновации Наука