Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще опитате ли новото масло от… въздух (видео)

19 юли 2024 г. в 12:55
Последно: 22 юли 2024 г. в 13:36

Може да ви звучи като научна фантастика или шега, но американският предприемач и милиардер Бил Гейтс инвестира в нов амбициозен проект – създаване на масло от CO2.

А сега Гейтс споделя, че вкусът му по нищо не се различава от традиционния, пише IFLScience.

Използвайки различни биохимични технологии, компанията работи над начини за производство на мазнини от въглероден диоксид, извлечен от въздуха, както и водород, извлечен от водата.

Целият процес на производство на масло протича без необходимост от използване на животни, растения или земеделска земя.

Зад идеята стои Savor, която работи под егидата на Orca Sciences и е получила инвестиция от милиардера Бил Гейтс.

Новият проект има за цел да ограничи и намали емисиите на парникови газове от селското стопанство, което, според изследванията, представлява до 8,5 процента от глобалните емисии.

Един от най-новите продукти на стартъпа е маслото и американският милиардер вече го е опитал…

Предприемачът отбелязва, че не може да повярва, че маслото, което опитва, е „неистинско“. Той също така заявява, че продуктът има наистина добър вкус, като истински, а за това е отговорен химическият състав.

Бизнесменът уверява, че ще бъде доста трудно за човек да различи вкуса на натуралното масло от новия продукт, създаден в лаборатория от въздух и вода.

Известно е, че мазнините се състоят от различни вериги от въглеродни и водородни атоми. Тези химически градивни елементи могат да бъдат получени от вода и въздух и след това да се превърнат чрез биохимични процеси в мазнини, които са молекулярно идентични с тези, открити в животни и растения

В момента Savor се фокусира върху производството на мазнини като тези в месото, млякото и маслото.

Представители на стартъпа обаче коментират, че в бъдеще планират да решат проблема с палмовото масло, най-консумираната растителна мазнина в света. Предишни изследвания вече показаха, че консумацията на палмово масло оказва огромно влияние върху природата.

Миналата година Orca, заедно с Калифорнийския университет в Ървайн, публикуваха статия, в която обясниха своята визия за това колко диетични мазнини могат да бъдат синтезирани изкуствено.

Резултатите показват, че естествено получените мазнини създават между 1 и 3 грама въглероден диоксид на хиляда калории. В същото време учените са намерили начин да произвеждат същото количество мазнини в лаборатория с много по-малко емисии.

Според водещия автор на изследването, Стивън Дейвис, професор по геонауки в Калифорнийския университет, Ървайн, използването на храна, получена извън фермите, може действително да помогне за значителното намаляване на затоплящите планетата парникови емисии.

Освен това учените признават, че такава храна не зависи от фотосинтезата, което допълнително ще доведе до избягването на много от екологичните разходи, свързани със селското стопанство.

Наука Химия