Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Следващото поколение антибиотици е съвсем близо: Тайната съставка е в Арктика

31 август 2024 г. в 09:47
Последно: 31 август 2024 г. в 09:47

Около 70% от съществуващите днес антибиотици са открити в актинобактерии, повечето от които живеят в почвата на сушата.

На свой ред бактериите се развиват и стават все по-резистентни към вече откритите антибиотици, което означава, че светът незабавно се нуждае от нови лекарства, пише Live Science.

По време на нова експедиция до Северния ледовит океан финландски учени са открили дълбоководни микроби, живеещи в студените води на Арктика, които са обещаващ нов източник за създаване на антибиотици.

Морските микроби произвеждат по-разнообразен набор от химически съединения от техните земни аналози.

Учените са стигнали до заключението, че това се дължи на средата, в която се развиват – с екстремни колебания в налягането, температурата, концентрацията на сол и нивата на светлина.

Открито е, че веществата, произведени от микробите от Северния ледовит океан, наречени актинобактерии, могат да спрат растежа на вредни бактерии и да им попречат да причинят заболяване.

Проучването анализира стотици неизвестни съединения, извлечени от актинобактерии, които живеят в безгръбначните.

След това учените са определили как съединенията влияят на патогенната E. Coli (EPEC), бактерия, която инфектира чревните клетки и причинява тежка диария при хората.

Резултатите са показали, че две съединения имат особено силни антибактериални свойства: първият е от щам актинобактерии от род Rhodococcus, вторият е от щам, принадлежащ към род Kocuria.

Вероятно съединението Rhodococcus е много по-обещаващо като вариант за създаване на антибиотик от ново поколение, коментират експертите.