Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сондата „Паркър“ е най-бързо движещият се обект, създаден от човека (видео)

15 юли 2024 г. в 14:44
Последно: 22 юли 2024 г. в 13:47

Слънчевата сонда „Паркър“ на НАСА, чиято задача е да разгледа отблизо външната корона на Слънцето, е най-бързо движещият се обект, създаден от човека.

Предишният рекордьор отново бе „Паркър“, съобщава Science alert.

На 29 юни сондата беше регистрирана да се движи със скорост 635 266 км/ч. Това е вторият път, в който тя достига тази скорост, откакто беше изстреляна през 2018 г.

Това е скорост около 500 пъти по-висока от тази на звука.

Очаква се сондата да стане още по-бърза и да се движи с около 692 хиляди км/ч, когато през 2025 г. ще се приближи най-близо до Слънцето.

За да можете да си представите колко бързо е това, ще ви кажем, че с подобна скорост може да се стигне от Вашингтон до Токио за по-малко от минута.

Постигането на тези невероятни скорости е въпрос на време и инерция.

Сондата ще се доближи плътно до въртящата се маса от свръхгореща плазма около Слънцето и ще направи различни измервания.

През април 2021 г. сондата „докосна“ най-близката до Земята звезда за първи път, като събра проби от плазмата и измери промените в магнитното ѝ поле.

Защитата на космическия апарат включва 11,4-сантиметров щит от въглероден композит, който е в състояние да издържи на температури от близо 1371 градуса по Целзий, пише БГНЕС.