Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Работят над генномодифицирани мухи, които да спасят Земята от глобалното затопляне

25 юли 2024 г. в 11:56
Последно: 25 юли 2024 г. в 11:57

Климатичните промени вече са факт. Светът е изправен пред невероятни горещи вълни, суши и горски пожари.

В резултат на това през последните години всички усилия на учените са насочени към разработване на методи, които биха ограничили или дори спрели глобалното затопляне на планетата, пише The Guardian.

Австралийски учени са създали генно-модифициран вид обикновена муха, която яде отпадъци.

Изследването е проведено от екип на университета Macquarie. Целта е насекомите да консумират повече органични отпадъци, като същевременно произвеждат съставки, от които могат да бъдат произведени различни продукти – от смазочни материали и биогорива до храна за животни. Създаденият вид мухи вече унищожава органични отпадъци, включително храна.

Учените вярват, че чрез промяната в гените ще бъде разширен обхватът на отпадъчните продукти, които ларвите консумират, произвеждайки мастни съединения и ензими.

Статистиката показва, че всяка година на планетата се изхвърлят около 1 милиард тона хранителни отпадъци. Авторите на изследването се надяват мухите да помогнат с този проблем. Ларвите на мухите могат да изядат два пъти повече от телесното си тегло за един ден и подобно на други насекоми, техните ларви се използват като храна за животни. Освен това мухите вече могат да обработват отпадъците по-бързо от микробите.

Авторите на изследването също така отбелязват, че планират да продължат изследванията си, за да намерят начин за създаване на кръгова икономика, в която отпадъците се превръщат от проблем в част от процеса на рециклиране и генериране на доходи.

А за да могат мухите да стоят в съоръжението за третиране на отпадъците, те могат генетично да бъдат лишени от способността да… летят, казват експертите.