Това ли е бъдещето на водния транспорт: Електрически кораби поемат щафетата

Електрически кораб, който бе определен от производителя като най-големият в света, е пуснат на вода в пристанището на австралийския град Хобарт. Според The Guardian, дължината му е 130 метра.
Плавателният съд, построен от Incat, носи името Hull 096.
Той е проектиран от южноамериканския фериботен оператор Buquebus и ще обслужва пътници между аржентинската столица Буенос Айрес и Уругвай по река Ла Плата.
Проектният капацитет на съда е 2100 пътници и 225 превозни средства.
Hull 096 ще работи единствено на електричество от батерии. Общата им маса е 250 тона, а инсталираната мощност надхвърля 40 мегаватчаса.
Корабостроителят описа плавателния съд като най-амбициозния, сложен и важен проект, който някога са предприемали.
От Incat коментират, че се надяват да построят „колкото е възможно повече устойчиви кораби за световния пазар, както тук, в Австралия, така и в чужбина“.
омпанията заяви, че със своите 130 метра, Hull 096 е не само най-големият електрически кораб в света, но и „най-голямото електрическо превозно средство от този вид, строено някога“.
Системата за съхранение на енергия е свързана с осем водни джета с електрическо задвижване и капацитетът ѝ е четири пъти по-голям от всяка предишна морска инсталация.
„Hull 096 доказва, че мащабните транспортни решения с ниски емисии не само са възможни, но и вече са напълно реални“, каза главният изпълнителен директор на Incat, Стивън Кейси.
Според Конференцията на ООН за търговия и развитие, световната корабоплавателна индустрия е отговорна за 3% от годишните емисии в света.
Тъй като новият кораб ще обслужва редовен фериботен маршрут, той може да бъде добър пример за наблюдение на това, което е ефективно в електрификацията на корабоплаването.