Публикуваха окончателния доклад за трагедията с подводницата „Титан“

OceanGate, чиято подводница „Титан“ се разпадна по време на експедиция до останките на „Титаник“ през 2023 г., имаше „критично недостатъчни практики за безопасност“ и „токсична работна култура“.
Това се казва в официалния доклад на бреговата охрана на САЩ, публикуван след приключване на двугодишно разследване.
Окончателният доклад за OceanGate беше публикуван от бреговата охрана на САЩ и нейното Морско бюро за разследване (MBI).
Той е за компанията (OceanGate), отговорна за подводницата „Титан“. Апаратът имплодира преди две години по време на гмуркане до останките на потъналия, убивайки всички 5 човека на борда.
В доклада, състоящ се от 335 страници, се казва, че OceanGate не е спазила инженерните протоколи за безопасност, тестване и поддръжка на плавателните съдове.
Документът подчертава сериозни проблеми в дейността на компанията, нейната работна култура и предупреждава за необходимостта от по-строг регулаторен надзор върху „пилотирани подводници и нови проекти на плавателни съдове“.
„В продължение на няколко години преди инцидента OceanGate използва тактики на сплашване, разрешителни за научни операции и благоприятна корпоративна репутация, за да избегне регулаторния надзор“, се казва в доклада, според медиите.
В него се посочва още, че компанията „стратегически е създала и използвала регулаторно объркване“, за да експлоатира „Титан“ напълно извън установените протоколи.
Трагедията можеше да бъде предотвратена…
„Тази морска катастрофа и загубата на пет живота бяха предотвратими. Двугодишното разследване идентифицира множество фактори, довели до трагедията, предоставяйки ценни поуки за предотвратяване на бъдещи инциденти“, казва Джейсън Нойбауер, президент на MBI на Titan.
И допълва: „Необходими са по-силен надзор и ясни възможности за операторите, които проучват нови концепции извън съществуващата регулаторна рамка“.
Критично опорочена култура на сигурност
„Основните фактори“, допринесли за трагедията, са били неадекватното справяне с инженерните проблеми и липсата на разбиране за това как корпусът би реагирал в „присъщо опасна среда“.
Въпреки инцидентите, които компрометираха целостта на корпуса, OceanGate продължи да експлоатира „Титан“.
MBI говори за „критично недостатъчната“ култура на безопасност и оперативните практики на компанията.
„В основата на тези провали бяха очевидните несъответствия между писмените протоколи за безопасност и реалната практика“, се казва в доклада.
В него се отбелязва също, че усилията на ръководителите на OceanGate да представят „Титан“ като „неразрушим“ са създали „фалшиво чувство за сигурност“ сред пътниците и регулаторните органи.
Бреговата охрана на САЩ сочи и провалите на държавните институции. В доклада се подчертава, че е имало „пропусната възможност“ за намеса.
„Ранната намеса би могла да доведе до това OceanGate да потърси съответствие с регулаторните изисквания. Или да се откаже от плановете си за експедиции на „Титаник“, се казва в доклада, информира Kjgana.