Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Учени от Дания създадоха молекула, която ускорява метаболизма

8 октомври 2024 г. в 20:30
Последно: 8 октомври 2024 г. в 16:23

Лекари от Орхуския университет в Дания създадоха молекулата LaKe, благодарение на която хората, които не могат да спортуват или прибягват до лечебно гладуване, ще имат шанс да поддържат фигурата си.

Известно е, че упражненията помагат за намаляване на риска от развитие на сериозни заболявания и депресия.

Терапевтичното гладуване също намалява риска от развитие на някои опасни състояния, като например рак на гърдата.

Въпреки това, не всички хора, поради различни причини, могат да си позволят да тренират редовно с доста висока интензивност.

Датски учени са разработили молекулярен хибрид, наречен LaKe, който има ефект, сравним с този от 10-километрово бягане с бързо темпо на празен стомах, съобщава Journal pf Agricultural and Food Chemistry.

Според учените упражненията увеличават количеството соли на млечна киселина и кетони, което намалява мазнините в кръвта и произвежда хормон, потискащ апетита.

Солите на млечната киселина и кетоните от своя страна действат като гориво за клетките.

Молекулата LaKe, разработена от учените, при поглъщане също е в състояние да повиши нивото на солите на млечна киселина и кетони.

Тестовете върху плъхове са дали положителни резултати, но за да бъде официално използвана новата молекула, тя трябва да бъде тествана върху хора.

Учените предполагат, че LaKe може да се използва като хранителна добавка. Освен това има доказателства, че новата молекула помага в борбата с намалената концентрация при когнитивни разстройства като болест на Паркинсон и деменция.