Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Учени от Израел откриха растение, което намалява нивата на кръвната захар

7 септември 2024 г. в 08:35
Последно: 7 септември 2024 г. в 08:35

Изследователи от Израел направиха интересно откритие в областта на лечението на диабет.

Те са открили, че малко водно растение, наречено манкай, е в състояние значително да намали нивата на кръвната захар.

Ефективността на растението се оказва сравнима с действието на някои лекарства, се казва в публикацията в медицинското списание Obesity, Diabetes, and Metabolism (ODM).

Група учени от медицинския център Шеба, Тел Хашомер, са провели експеримент с участието на 45 пациенти, страдащи от диабет.

При всички пациенти нивото на гликозилиран хемоглобин (A1c) е в диапазона от 6,5% до 8,5%, което значително надвишава нормата за здрав човек (до 6,0%). Този показател отразява средното ниво на кръвната захар за период от три месеца.

Участниците са били разделени на две групи. Едната група е приемала обикновена вода в продължение на две седмици, докато другата група е приемала напитка, направена от растението манкай. То принадлежи към семейството на водните растения и е най-малкият листен зеленчук в света – с размери само около 0,5 мм. Няма корени и стъбла.

По време на цялото проучване учените внимателно са следили нивата на кръвната захар на участниците.

Резултатите са показали, че пиенето на манкай след вечеря води до намаляване на концентрациите на глюкоза в кръвта след хранене с приблизително 20%. Този ефект се наблюдава при две трети от участниците в експерименталната група.

Изследователите отбелязват, че проведените по-рано експерименти вече са разкрили редица полезни свойства на манкай.

Растението има благоприятен ефект върху здравето на кръвоносните съдове и мозъка.

Редовната му консумация помага за намаляване на коремните мазнини и има положителен ефект върху чревната микрофлора. Тези ефекти са свързани с високото съдържание на протеини, диетични фибри и антиоксиданти.