Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Учени са решени да открият гравитони чрез нов експеримент

2 септември 2024 г. в 14:45
Последно: 2 септември 2024 г. в 15:46

Във Вселената има четири фундаментални взаимодействия, известни още като ​​основни природни сили. Това са силно, слабо, електромагнитно и гравитационно взаимодействие.

Квантовата теория обяснява три от четирите сили чрез взаимодействие на частиците. До този момент обаче не е открита частицата, от която е съставена гравитацията.

Учените предполагат, че хипотетичната частица гравитон представлява гравитационни вълни. Но те никога не са били засичани от детектори за гравитационни вълни.

Като част от нов експеримент експертите възнамеряват да открият отделни гравитони с помощта на звуков резонатор. И по този начин да потвърдят тяхното съществуване, пише Universe Today.

Гравитацията е една от основните природни сили. Известна е на всички, но физиците не разбират напълно как работи.

Влиянието ѝ е очевидно, защото има гравитационно привличане между обектите, които имат маса.

Благодарение на гравитацията всички планети се въртят около Слънцето, Луната се върти около Земята, а хората могат безопасно да се движат по повърхността на нашата планета.

Един от проблемите с гравитацията е, че за разлика от други фундаментални сили, тя може да бъде обяснена само с помощта на класическата физика.

Квантовата физика може да обясни другите три сили по отношение на частиците. Електромагнитното взаимодействие има фотон за това, силното взаимодействие има глуон, а слабото взаимодействие има W- и Z-бозони.

Но гравитацията няма частици, които биха могли да я обяснят с помощта на квантовата теория.

Има хипотетична частица, наречена гравитон, и някои физици смятат, че именно тя съставлява гравитацията.

Физиците от Технологичния институт „Стивънс“ (САЩ) предлагат ново решение и са решени да открият гравитона, ако той съществува. Решението на екипа е основано нa aĸycтичeн peзoнaтop, oбopyдвaн c ĸвaнтoви ceнзopи зa измepвaнe нa eнepгийнитe cъcтoяния, cъoбщaвa Рhуѕ.оrg.

Според физиците такова решение е подобно на фотоелектричния ефект, който Айнщайн описва и прилага в квантовата теория на светлината. Но в този случай гравитационните вълни заместват електромагнитните вълни.

Засега липсва краен срок за провеждане на експеримента, защото трябва да бъдат създадени допълнителни устройства.