Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Учените откриха как да активират гени, които насърчават загубата на тегло

14 октомври 2024 г. в 18:55
Последно: 14 октомври 2024 г. в 17:16

Експерти от университета в Есекс, Обединеното кралство, са открили как да накарат така наречените гени за стройност да работят. Оказва се, че някои гени са в състояние по-ефективно да задействат процеса на отслабване.

В изследването са участвали 38 доброволци с тегло от 70 до 80 кг. В продължение на два месеца те са бягали по половин час три пъти седмично, но като цяло техният начин на живот и диета остават непроменени.

След това учените са анализирали генетичния материал на участниците в изследването, тествайки 1000 генни варианта.

Оказало се, че 14 гена са пряко свързани с процеса на отслабване: хората, които имат тези гени, отслабват по-бързо.

Freepik

Учените са идентифицирали два вида гени на стройност: някои от тях са свързани с метаболизма, храненето и затлъстяването, а други са свързани с интелектуалния и психологическия компонент на процеса на отслабване, пише МИР24.

Според проучването само 32% от загубата на тегло е пряко свързана с физическата активност.

Специалистите обаче отбелязват, че балансираната диета и редовните упражнения са от съществено значение за здравословното отслабване. А хората, които имат специалните гени, са особено податливи на промени в диетата и количеството упражнения.