Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Увеличаването на световното население ще доведе до сблъсъци с популациите на дивите животни

24 август 2024 г. в 11:10
Последно: 24 август 2024 г. в 10:53

Проучване, проведено от Университета на Мичиган, предупреждава, че до 2070 г. повече от половината от земната повърхност ще се превърне в място на все по-често пресичащи се популации на хора и диви животни.

С нарастването на населението вероятността от сблъсъци между човека и природата ще се увеличи значително, съобщава Science.

Изследователите отбелязват, че това увеличение на напречните сечения се дължи главно на нарастването на населението, а не на промените в местообитанията на дивите животни, причинени от изменението на климата.

В около 56,6% от земната територия броят на местата, където ще съжителстват хора и животни, ще нарасне рязко. Това ще доведе до потенциални конфликти.

Снимка: Pixabay

В същото време само на около 11,8% от земната територия това припокриване намалява.

Тези данни подчертават значението на внимателното планиране на земеползването и опазването на биоразнообразието, коментират експертите.

Изследователите смятат, че за да се сведат до минимум конфликтите, е необходимо да се вземе предвид местният контекст и да се интегрират целенасочени стратегии за планиране в процеса на систематично опазване на природните ресурси.

Процеси