Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Важен компонент от новия телескоп „Нанси Грейс“ премина успешно тестовете

10 октомври 2024 г. в 13:48
Последно: 10 октомври 2024 г. в 11:48

Продължава усилената работа по сглобяването на римския телескоп „Нанси Грейс“ в Център за космически полети Goddard. Системата трябва да бъде изстреляна през 2027 г.

Преди ден специалистите на НАСА тестваха в центрофуга един от компонентите на бъдещата обсерватория – външният корпус, който ще защитава оптичната система на телескопа от разсеяна светлина и ще поддържа стабилна температура.

Тестът е извършен в специална камера на Goddard Center, където елементът се върти в центрофуга със скорост от 18,4 оборота в минута, което води до центробежно ускорение, по-голямо от 7 пъти земното притегляне, коментират от НАСА.

Външното тяло на телескопа, наречено от специалистите Outer Barrel Assembly, прилича на „къща на кокили“ и има впечатляващи размери: височината му достига пет метра, а ширината му е четири метра. Експертите са тествали и двете части на външната обвивка.

„Не успяхме да тестваме цялата външна обвивка в центрофуга, защото е твърде голяма“, обясни мениджърът на проекта Джей Паркър.

Външният корпус на телескопа е проектиран в Goddard Center и е произведен от Applied Composites.

След приключване на работата по неговите компоненти той беше транспортиран до центъра на НАСА на части и след това сглобен с помощта на кранове. Сега, след като тестовете на центрофугата са завършени, външният корпус ще бъде сглобен отново до края на годината и ще бъде интегриран със слънчеви панели и плъзгащ се капак, покриващ „лещата“ на системата.

През 2025 г. конструкцията ще бъде подложена на термичен вакуум, а след това на вибрационни тестове. До края на следващата година той ще бъде свързан с останалата част от космическата обсерватория.

HiTech