Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ярка комета може да бъде видяна без телескоп за първи път от 80 000 години

24 септември 2024 г. в 17:52
Последно: 24 септември 2024 г. в 17:52

Астрономите вярват, че кометата C/2023 A3 (Tsuchinshan-ATLAS) ще бъде видима час преди изгрев слънце в четири последователни сутрини тази седмица.

Допълнителни прозорци за видимост с просто око във вечерното небе може да има в средата на октомври.

C/2023 A3 се очаква да достигне своя връх в яркостта си в петък, 27 септември, когато достигне перихелий, най-близката точка до Слънцето.

Наблюдателите на небето в Северното полукълбо ще могат да видят кометата на няколко градуса над хоризонта изток-югоизток около 30 минути преди изгрев слънце между петък, 27 септември, и сряда, 2 октомври, съобщава LiveScience.

Идеалните сутрини да го направите включват неделя – 29 септември, и понеделник – 30 септември.

Без значение как наблюдавате кометата, трябва да видите значителна прахова опашка, следствие от това, че прахът и ледът, които изграждат кометата, се топят бавно, докато се приближава към слънцето.

Точно колко ярка ще бъде остава загадка, въпреки че някои астрономи прогнозират, че може да бъде толкова ярка, колкото 20-те най-ярки звезди в нощното небе.

До 30 септември C/2023 A3 ще изчезне в светлината на зората за тези в средните северни ширини, но всеки, който е близо до екватора, ще може да види C/2023 A3 до 2 октомври.

След тази дата кометата ще се изгуби в светлината на слънцето и ще се появи отново в нощното небе на Северното полукълбо около събота, 12 октомври, когато ще бъде в най-близката си точка до Земята.

Явления