Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Започна пътешествието на сондата Hera

8 октомври 2024 г. в 19:00
Последно: 8 октомври 2024 г. в 15:59

„СпейсЕкс“ изстреля успешно сондата Hera, която ще пътува две години, за да стигне до астероид, който трябва да изследва, писа SpaceNews.

Ракетата Falcon 9 изстреля от космическия център Кейп Канаверал във Флорида на 7 октомври Hera.

В края на 2026 г. Hera трябва да се доближи до близкия до Земята астероид (65803) „Дидим“, който има малък спътник „Диморф“. Траекторията на последния беше променена през септември 2022 г. беше променена след кинетичното въздействие на DART.

Сондата има за цел да проучи както астероидите, така и резултата от въздействието на DART върху „Диморф“.

Учените искат да проучат отблизо последиците от удара, за да разберат колко точно е била ефективна мисията на DART и какви промени може да са необходими за опазването на Земята в бъдеще.

„Колкото повече подробности можем да получим, толкова по-добре, тъй като те ще бъдат важни при планирането на бъдеща подобна мисия, ако такава се наложи“, каза Дерек Ричардсън, астроном от университета на Мериленд.

Изследователите искат да разберат дали DART – съкращение от Double Asteroid Redirection Test, е оставил кратер или пък е променил формата на 150-метров астероид „Диморфос“ по-сериозно. Преди удара той приличаше на летяща чиния, а сега може би прилича на бъбрек, предполага Ричардсън, който участва в мисията на НАСА и сега помага за Hera.