Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо продължителността на земния ден може да нарасне до 25 часа

20 август 2024 г. в 14:06
Последно: 20 август 2024 г. в 14:06

В бъдеще продължителността на един ден на земята ще се увеличи до 25 часа, казаха учени. И обясняват продължителността с влиянието на Луната.

Известно е, че спътникът на Земята постепенно се отдалечава от нашата планета. С увеличаването на разстоянието между тях гравитационното влияние на Луната забавя въртенето на Земята и кара деня да става по-дълъг.

В момента Луната е на разстояние 384 хиляди км от нашата планета. Необходими са приблизително 27,3 дни, за да се извърши един оборот около Земята.

Предишни наблюдения показаха, че Луната се отдалечава от нас със скорост от 3,8 см на година.

В определен момент Луната ще достигне стабилно разстояние и ще се вижда само от едната страна на нашата планета.

В ново изследване учени от Университета на Уисконсин-Медисън са възстановили историята на връзката между Земята и Луната, започвайки от древни времена.

Резултатите показват, че преди 1,8 милиарда години един ден на Земята е продължавал 18 часа. Докато Луната се отдалечава, планетата постепенно се забавя и продължителността на деня расте. Този процес продължава и днес.

В мащаба на човешкия живот тези промени са изключително незначителни. Но в продължение на милиони години тези малки промени ще се натрупват.

Изчисленията са показали, че продължителността на земния ден ще се увеличи до 25 часа, но това ще отнеме около 200 милиона години, съобщава The Daily Mail.

Други фактори също влияят върху въртенето на Земята – например, глобалното затопляне.

Процеси