4800-годишни останки на майка с бебе на ръце

Тайвански археолози са открили останки на майка и бебе, което тя прегръща вече 4800 години.

Двете мумии са открити на острова сред 48 останки при разкопки на древно гробище. Изследователите за първи път са получили най-древните свидетелства за човешка дейност в централната част на Тайван, съобщава Daily Mail.

Разкопките започнали през май 2014 година. Археолозите имали нужда от една година, за да ги завършат. Сред всички останки се откроявали мумиите на майка и бебе.

Учените признават, че са изпитали шок при вида на скелета на жената, чиято глава била обърната към детето.

Според изчисленията на изследователите ръстът на жената е бил около 160 сантиметра, а на бебето – 50 сантиметра.

Майката държи бебето на ръце вече почти 5000 години. Въглеродният анализ на останките сочи, че майката и детето са живели в епохата на неолита.

Подобни находки се срещат не за първи път. Миналата година китайски археолози откриха останките на майка и дете, датирани от бронзовия век.

Разкопките тогава получиха названието „Помпей на Изтока“ – вероятно майката се е опитала да защити детето си при мощно земетресение в Централен Китай през около 2000 г. пр.н.е.