Експлозия и ярка светлина: предполагаем метеор ужаси Кипър

cyprus
Ивайло Красимиров

Нощното спокойствие на стотици хора в Кипър в петък беше нарушено от мощна експлозия и силна светлина в небето. Предполагаемата причина е метеор. Събитието се е случило между полунощ и 1 часа местно време и било забелязано на широка територия в южната част на острова.

Полицията е получила стотици обаждания, за щастие няма данни за пострадали.

Трябва тепърва да потвърдим дали наистина е бил метеор, казва говорителят на полицията Андреас Ангелидес. Това била обаче най-вероятната причина. Службите са започнали претърсване на района за отломки от метеорита.

Гражданската авиация на Кипър съобщи, че всички полети се извършват по график. Нито един пилот не е докладвал за нещо необичайно в небето.

Метеорите са парчета от комети или астероиди от космоса. Когато навлязат в земната атмосфера се получава летяща огнена топка. Парчета, които устояват на голямата температура и достигнат земната повърхност, без да се разпаднат, се наричат метеорити.

Метеоритите представляват голям интерес за науката, тъй като могат да съдържат информация за възникването на Слънчевата система.

Явления