Сами сред 10 милиарда цивилизации във Вселената

Рixabay

Астрофизици от САЩ оцениха вероятността от възникване на високоразвита цивилизация на потенциално годна за живот екзопланета, а също и количеството такива светове във Вселената.

Информацията за изследването е публикувана в сп. Astrobiology, съобщава сайтът на Рочестърския университет, цитиран от Lenta.ru.

Главният извод е следният: човешката цивилизация е уникална в наблюдаваната част на Вселената само когато вероятността от възникване на разумен живот на годна за това екзопланета е равна на 10-22.

Тоест, ако се предположи, че човечешката цивилизация не е уникална в Космоса, а вероятността от зараждане на разумен живот на годна за това екзопланета е равна на 10-12, то в момента във Вселената може да съществуват десет милиарда разумни светове.

Уравнението на Дрейк и неговата модификация. © University of Rochester

Учените стигнали до такива изводи, като модифицирали уравнението на Франсис Дрейк с отчитане на откритите към сегашния момент екзопланети. Съотношението на Дрейк представлява равенство, от едната страна на което се намира произведение от седем множителя, а от другата – броят на извънземните цивилизации.

Астрофизиците заменили седемте множителя в уравнението на Дрейк с два. Първият от тях описва количеството обитаеми планети в зададен обем на Вселената, а вторият – вероятността от възникване на разумна цивилизация на годна за това екзопланета. Този подход не предполага използването на информация за времето на живот на цивилизацията.

Ако използваните от учените оценки са справедливи, по-скоро в Млечния път човечеството представлява единствената разумна цивилизация – старите светове вече са загинали, а новите ще възникнат, след като изчезне човекът или запознанството им с нас изисква прекалено дълго съществуване на човечеството.