Сателит на НАСА откри втора планета с размерите на Земята в обитаемата зона на нейната звезда

© David A. Aguilar (CfA)
Ивайло Красимиров

Учени от НАСА обявиха във вторник, че са открили планета с размерите на Земята, обикаляща около обитаемата зона на своята звезда. Наречена TOI 700 e, планетата е част от системата TOI 700 и е 95% от размера на Земята и най-вероятно е скалиста, според НАСА, която използва данни от своя сателит за изследване на транзитни екзопланети (TESS).

„Това е една от малкото системи с множество малки планети с обитаема зона, за които знаем“, каза Емили Гилбърт, постдокторант в Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Южна Калифорния, която ръководи работата. Преди това НАСА откри три планети в същата система, наречени TOI 700 b, c и d. Планетата d също е в обитаемата зона на звездата, казват от НАСА.

„Новата планета е с около 10% по-малка от планетата d, така че системата също така показва как допълнителните наблюдения на TESS ни помагат да намираме все по-малки и по-малки светове“, каза Гилбърт. Пол Херц, старши съветник на асоциирания администратор на Дирекцията за научни мисии, каза през 2020 г., че „TESS е проектиран и изстрелян специално за намиране на планети с размерите на Земята, обикалящи около близките звезди“.

На TOI 700 са й необходими 28 дни, за да обиколи своята звезда, наречена TOI 700, малка звезда червено джудже, разположена на около 100 светлинни години от Земята.