12 астероида може да бъдат доведени до Земята

© Rick Sternbach/Keck Institute for Space Studies

Астрономите избраха от списъка с околоземни обекти 12 астероида, които сравнително лесно може да се отведат от техните орбити в една от най-близките към Земята точки на Лагранж.

Това ще помогне на учените в по-нататъшното изучаване на космическите камъни и в добиването на полезни изкопаеми, се казва  статия, публикувана в сп. Celestial Mechanics and Dynamical Astronomy.

Даниел Гарсия Ярнос и колегите му от университета в Стратклайд, Глазгоу (Великобритания) анализирали база данни на околоземни обекти, която наброява около 9000 небесни тела.

Те избрали 12 астероида, които може да се „отведат” в една от точките на Лагранж близо до Земята, изменяйки тяхната скорост на не повече от 500 м в сек. В тези точки две небесни тела уравновесяват взаимната си гравитация. Попадналият в някоя от тях обект може да остане неограничено дълго.

Учените нарекли новия клас астероиди Easily Retreivable Objects (ERO). Те предполагат, че в обозримо бъдеще този клас ще се попълни с по-малки обекти, които още не са открити от астрономите.

Един от астероидите от новия клас – 2006 RH120, с размери 2-7 метра може да бъде отправен в точка на Лагранж L2 от системата Луна–Земя, ако скоростта му се промени само с 58 м/сек. Ако получи импулс на 1 февруари 2021 година, той ще пристигне в точката след 5 години.

Когато астероидът се окаже в точката на Лагранж, ще бъде много по-лесно да се организира мисия за неговото изучаване или добиването на полезни изкопаеми.

Да добиват ресурси на астероиди, сега възнамеряват две частни компании – Planetary Resources и Deep Space Industries. В същото време НАСА разработва технологии за захващане на астероиди в рамките на проекта по предотвратяване на опасността от сблъсъка им със Земята.

Проектът на космическата агенция предвижда захващането на 500-тонен астероид с размери около седем метра с помощта на специална „чанта” и изтеглянето му на буксир на окололунна елиптична орбита или в точка на Лагранж L2 от системата Луна–Земя.

Източник: РИА Новости