Астероидно цунами може да помете Англия

© Bennu's Journey

Великобритания попада в рисковата зона от астероидно цунами, което може да убие стотици хиляди хора, живеещи в крайбрежните райони, предупреждават учени.

Експерти от университета в Саутхемптън са разработили софтуер, който прогнозира рисковете от преминаването на астероидни дъжводе и изчислява риска за страните, които те могат да ударят. Британските учени са разработили програмата Armor, която създава вероятностни модели за стихийни бедствия, предизвикани от падането на астероиди с различна големина на Земята, пише The Tejegraph.

Оказва се, че Великобритания е разположена встрани от основния астероиден „коридор“ (той се простира над Скандинавия, Германия, Франция и Испания), но падането на метеорит в северната част на Атлантическия океан или Северно море ще доведе до образуването на разрушително цунами за крайбрежията на Обединеното кралство. астероиден коридорНапример има 1 на 10 000 шанс, че космическа скала може да удари край бреговете на Норфолк в рамките на следващите 85 години.

Създателят на програмата Armor Клеменс Ръмпф казва, че математическите модели ще помогнат да отделни държави и обединени нации да вземат оперативни решения за необходимостта от провеждане на масова евакуация на жителите на регионите на предполагаемото падане на астероид или прилагане на космически технологии за неговото отклоняване.

„Открихме около 13 хиляди астероида и около 500 от тях имат шанс да ударят Земята“, каза Ръмпф.

„С програмата Armor може да се изчисли траекторията на падане на небесното тяло и амплитудата на разрушителните колебания в резултат на сблъсък, а това значи, че могат да се прогнозират вероятните загуби на човешкия живот и щети за икономиките на страните.

Образуването на цунами е един от най-реалните рискове при падане на астероид. Голяма част от крайбрежието на Великобритания има висока плътност на населението в отделни участъци и всички тези хора са в зоната на риска от разрушително цунами“, обяснява ученият.

Свят