Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Диетата подобрява имунитета срещу вируси

26 септември 2024 г. в 19:30
Последно: 26 септември 2024 г. в 17:15

Екип от изследователи от университета Корнел установи, че диета, състояща се изцяло от плодове, подобрява имунния отговор на прилепите към вируси. Резултатите от изследването са публикувани в списание PLOS Biology.

Прилепите, известни с това, че са носители на вируси с пандемичен потенциал, рядко страдат от тези инфекции, но те могат да бъдат изключително опасни за хората.

Изследователите са се фокусирали върху хуморалния имунен отговор на прилепите, изучавайки как техните имунни системи реагират на антигени, предназначени да предизвикат специфични видове имунни отговори.

За целите на изследването учените излагат прилепи и мишки на добре проучени антигени.

Установено е, че прилепите проявяват по-слаби, но по-разнообразни реакции на антитела в сравнение с мишките. Използването на предварително дефинирани антигени осигурява по-ясно разбиране на механизмите на имунния отговор при прилепите.

Изследователите са изследвали и ефекта на диетата върху имунния отговор. Оказва се, че прилепите, хранени само с плодове, показват по-силен имунен отговор към вируса на грип А и вируса Nipah в сравнение с тези на протеинова диета.

Освен това се оказало, че промяната в диетата, по-специално намаляването на съдържанието на протеини, може да засили имунния отговор на прилепите към вирусите.

Резултатите от изследването показват, че промяната в начина на хранене може да подобри имунния отговор, което има важни последици за разбирането как вирусите се разпространяват от животни към хора и разработването на методи за предотвратяване на подобни инфекции.