Хъбъл засне галактика – бижу на 68 милиона светлинни години

NGC 1385. ESA/Hubble & NASA, J. Lee and the PHANGS-HST Team
Ивайло Красимиров

Телескопът Хъбъл улови спираловидна галактика, ярка като скъпоценен камък, на 68 милиона светлинни години от Земята.

НАСА публикува снимка на галактика „ярко-бижу“. Галактиката – NGC 1385 – е в съзвездието Форнакс и се намира на милиони светлинни години от Земята. Името на съзвездието идва от латински и означава „пещ“.

НАСА и Европейската космическа агенция публикуваха снимката. НАСА заяви в публикация в блог в петък, че показва NGC 1385, галактика в съзвездието Форнакс. Широката полева камера 3 на Хъбъл е заснела изображението, съобщи американската космическа агенция.

Камерата е инсталирана през 2019 г. по време на последното посещение на астронавтите на Хъбъл, добавят от НАСА. Името Fornax не е от „животно или древен бог“, казват от НАСА, а вместо това идва от латинската дума за пещ.

Съзвездието е кръстено Fornax от Никола-Луи дьо Лакайл, френски астроном, роден през 1713 г.“, се казва в текста, придружаващ снимката.

Агенцията добавя: „Лакайл е кръстил 14 от 88 -те съзвездия, които все още разпознаваме днес. Той изглежда е имал склонност да именува съзвездия на научни инструменти, включително Атлия (въздушната помпа), Норма и Телескопиум (телескопът). „