И стигна чак до Плутон (ВИДЕО)

National Space Society / YouTube

В навечерието на сближаването на автоматичната междупланетна станция „Нови хоризонти“ с Плутон е представен трейлър на мисията – триминутно видео, което демонстрира прелитането на космическите апарати покрай всички планети от Слънчевата система.

Видеото е поръчано от Националното космическо общество (National Space Society) – благотворителна организация, който подкрепя усвояването на Космоса. Режисьор и продуцент станал Ерик Уърнкуист (Erik Wernquist), известен със съвместната си работа с астрофизики Карл Сейгън – късометражния филм „Странници (за бъдещата колонизация на Марс и астероидния пояс).

Трейлърът разказва за историята на срещата на космическите апарати на земляните със своите планети от Слънчевата система – от Венера (1962 г.) до Нептун (1989). Разказът се съпровожда от ярка компютърна анимация.

Освен това е създадено и специално приложение Pluto Safari (за Android и iOS) с информация за Плутон и мисията „Нови хоризонти“.

На 14 юли 2015 година, както се очаква, станцията ще се сближи на минимално разстояние до Плутон – 12 500 километра. В този момент ще бъде отбелязан пикът на изследователската мисия. Мисията New Horizons се явява прелетна – корабът няма да се задържи на орбита край планетата джудже, а ще я изучи от разстояние.

След системата Плутон–Харон специалистите от НАСА възнамеряват да използват станцията за изучаване на Слънчевата система зад орбитата на планетата джудже – пояса на Кайпер. Той се състои от астероиди, образувани от ледове – замръзнал метан, амоняк и вода. Мисията „Нови хоризонти“, както се очаква, ще приключи в средата на 20-те години.