Изкуственият интелект може да унищожи хората, смята Хокинг

© NASA/Paul Alers

Един ден роботите ще превземат света, а хората ще станат техни роби. Този ужасяващ сценарий е възможен не само във филмите и книгите, а е съвсем реална заплаха за човечеството.

Създаването на умни машини не само може да ни постави под иго, но и да доведе до края на човешката раса. Така смята световноизвестният учен Стивън Хокинг.

Един от най-брилянтните умове на планетата предупреждава за заплахата във връзка с направените подобрения върху технологията, с която той комуникира с останалия свят.

Физикът, който страда от амиотрофична латерална склероза, използва нова система, позволяваща му да говори. Технологията, освен че вече работи като приложение за клавиатура на смартфон, се и учи как Хокинг мисли, като така предвижда думите, които ученият би произнесъл.

Той обаче смята, че изкуственият интелект може да се превърне в унищожител на хората.

Физикът твърди, че разработените досега примитивни форми на изкуствен интелект са полезни, но той се страхува от създаването на нещо, което прилича или може да надмине хората, уточнява BBC.

Според него мислещите машини ще имат способността да се подобряват и развиват много бързо. Човечеството нямало да може да отговори на бързото усъвършенстване на изкуствения интелект с бавния процес на еволюцията.

„Хората са ограничени от бавната биологична еволюция и не могат да се състезават с технологиите“, смята той.