Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изследователи с любопитни открития за живота на неандерталците

14 август 2024 г. в 16:50
Последно: 14 август 2024 г. в 15:21

Австралийски изследователи направиха нови открития за начина на живот на неандерталците. Те са установили, че древните хора са ловували животни с различни размери – от бизони до зайци, пише Sience Alert.

В изследването си екипът от археолози разкри нови данни за бита на неандерталците, живели преди 100 000 до 65 000 години.

Под ръководството на София Сампер, археолог от Австралийския национален университет, учените са събрали стотици хиляди артефакти от обект, наречен Абрик Писаро.

Мястото се намира в североизточната част на Испания, в подножието на Южните Пиринеи.

Това е един от малкото обекти в света, датиращи отпреди 100 000 до 65 000 години – период, наречен Морски изотопен стадий 4, за който се знае сравнително малко.

Анализирайки артефакти, включително каменни сечива и животински кости, изследователите са установили, че неандерталците са познавали добре района и са се справяли успешно със суровите климатични условия.

„Нашите открития показват колко адаптивни са били неандерталците. Животинските кости, които открихме, показват, че те успешно са ловували благородни елени, коне и бизони, но също така са хапвали и сладководни костенурки и зайци. Това предполага степен на планиране, което досега не сме свързвали с неандерталците“, пише в съобщение на д-р София Сампер до медиите.

Според учените, техните открития оборват разбиранията, че неандерталците са ловували само големи животни.

Според изследователския екип откриването и проучването на обекти като Абрик Писаро може да помогне за разрешаването на загадката какво е довело до изчезването им.

Изчезнали са преди около 40 000 години. Обитавали са Европа, както и части от Азия.