Извънземни няма, сами сме във Вселената, казва Брайън Кокс

© Bob Lee

Биологичният процес, който е довел до възникването на разумен живот на Земята, е станал по щастлива случайност.

Професор Брайън Кокс смята, че подобно нещо едва ли може да се повтори още някъде във Вселената.

Английският физик нарича чудо появата на човечеството в резултат на сливането на две клетки в една.

„В тази галактика съществува само една технологично развита цивилизация – нашата. Ние сме уникални. Невероятно е. Съществуват милиарди други планети, на които може да се зароди живот. Но ние трябва да сме внимателни, тъй като историята на нашата планета показва, че периодът от едноклетъчна форма на живот към по-сложна вероятно не е бил неизбежен“, цитира думите на учения Daily Mail.

Думите му прозвучали в един от епизодите на филма Human Universe на ВВС. Втора случайност Кокс нарича падането на метеорит на Земята, който е унищожил динозаврите и е позволил на бозайниците и в крайна сметка – на човека, да доминират на планетата.

Ние с всички сили се опитваме да разберем как се е случило това.

В същото време учените от Принстънския университет твърдят, че хората имат повече шансове да открият не извънземни животни, а растения. Те съветват да се търсят на екзопланетите следи от хлорофил, който помага на растенията да преобразуват слънчевата светлина в енергия. По думите им това може да бъде направено с помощта на бъдещ телескоп на НАСА за изучаване на обитаемостта на екзопланети.

Астрофизиците казват, че хората имат шанс да открият следи от вода, кислород и хлорофил на чужди планети. По данни на НАСА нашата галактика съдържа около сто милиарда свята, на които потенциално може да съществува живот. Американската космическа агенция дори се надява да го открие в близките 20 години.