Какво може да накара жената да примре от удоволствие

Мозъчна томография на така да се каже облюбвани жени с цялата си научна точност показала кои са най-чувствителните им места.

Две малки разлики

„Целувай ме навсякъде, вече съм пораснала” – учудващо вярна се оказала тази руска песничка. Различният подход към женското тяло наистина има смисъл. Това показали доста интимни експерименти – томография на жени доброволки по време на едни или други ласки.

Например швейцарски изследователи под ръководството на Ларс Мишелс от университетската болница в Цюрих установили, че докосванията на зърната на женските гърди (или други действия с тях) на ментално ниво почти не се различават от стимулирането на по-интимните части на женското тяло. И в единия, и в другия случай активни били едни и същи или много близки мозъчни участъци. Тоест на дамите и едното, и другото им е еднакво приятно. Принципно.

Е, не са открили топлата вода, ще кажат жените. Откритието на швейцарците е известно от каменната ера. Освен това не е тайна, че някои представителки на прекрасния пол може да стигнат до върха само от стимулирането на гръдните зърна.

Не е било ясно обаче защо така се случва, възразяват учените. А разгадаването на феномена се крие в сходните реакции на мозъка на стимулирането на зърната и гениталиите. Те са открити за първи път.

Отдавна се знае, че за нашите усещания отговаря сензорният кортекс. Кой участък с каква част на тялото е свързан, е определено още през 1951 г. при операция на главния мозък. Съставена е дори сензорна карта. Тя давала представа колко голяма е частта, отговаряща за конкретна част на тялото. Участъкът, свързан с гениталиите, бил най-малкият и разположен до зоната, отговаряща за краката.

Сегашните експерименти потвърдили, че мястото на гениталиите в мозъка е определено добре. Но когато учените задълбали в подробностите, те се показали доста учудващи.

Ларс Мишел определил с помощта на томограф, че на сензорната карта на женския мозък клиторът заема същото място, каквото и пенисът на картата на мъжкия мозък.

Две големи разлики

Американските изследователи от университета Руджърс са стигнали още по-далече. Те определили на картата точните места не само на клитора, но и на влагалището, перинеума, ануса и шийката на матката. Тоест видели какви участъци от женския мозък се активират в отговор на стимулирането на конкретни интимни зони.

И така, клиторът е най-ерогенната зона. Следват го влагалището, зърната на гърдите, шийката на матката, анусът и перинеумът. Последната тройка е обединена и в обща нервна мрежа. Което може да обясни участието й в достигането на най-висше сексуално удоволствие.

Още едно ново откритие, известно на жените. От векове те намекват, че влагалището и клиторът са две големи разлики в усещанията. Сега и учените го потвърдили. На томографа ясно се вижда, че стимулирането на тези зони активира различни мозъчни участъци. И така учените опровергали разпространената хипотеза, че усещанията, възникващи във влагалището по време на полов акт, не са самостоятелни, а странични, тоест че се появяват от възбудата на клитора, въвлечен в процеса. Това се оказало заблуда. Или илюзия.

В близко време учените смятат да проверят твърденията на някои сексолози за съществуването на т.нар. G точка, чието стимулиране доставя бързо умопомрачително удоволствие. Според легендите тази точка е разположена на 4-5 сантиметра от входа на влагалището и се намира на неговия свод. Изследователите смятат да стимулират въпросната точка на доброволки и да наблюдават на томограф предполагаемото й разположение, като така установят какво се случва в мозъка им.

Определено този експеримент ще бъде интересен. И със сигурност няма да е скучен.

Източник: КР