„Нови хоризонти” разгледа полярната шапка на Плутон

Плутон
© NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute

Апаратът „Нови хоризонти“ разгледа на Плутон светло петно, което според учените от НАСА може да свидетелства за наличието на покрит със сняг от молекулярен азот полярен пояс на планетата джудже.

„С приближаването към Плутон започваме да забелязваме интригуващи детайли, включително светла област на видимия от нас полюс на планетата джудже, започваме великото научно пътешествие в разбирането на това загадъчно небесно тяло“, казва Джон Грънсфилд от НАСА.

На снимки, направени от камерата LORRI (Long-Range Reconnaissance Imager) в периода от 12 до 18 април се вижда по-светла повърхност в полярния район на Плутон. Апаратурата на сондата е фиксирала от разстояние около 100 млн. км пълното въртене на Плутон около оста му, което той извършва за 6,4 земни дни. Освен Плутон на снимките попаднал и най-големият му спътник – Харон.

Една от снимките, направени от камерата LORRI в периода от 12 до 18 април.