Професор от Харвард вярва, че през 2017 г. сме били посетени от извънземен обект

Оумуамуа
Ивайло Красимиров

В предстоящата си книга „Извънземни: Първият знак за интелигентен живот отвъд Земята“, теоретичният физик Ави Льоб излага теорията си за обект с особена форма, влязъл в нашата Слънчева система преди няколко години.

Междузвездният обект – наречен Оумуамуа („Oumuamua“) – е наблюдаван за първи път през телескопа Pan-STARRS в обсерваторията Халеакала на Хавай през 2017 г.

Изследователите установяват, че той е преминал през еклиптичната равнина на 6 септември от посоката на Вега, звезда в съзвездие Лира, което е на около 25 светлинни години от нашата планета. Само три дни по-късно, Оумуамуа в крайна сметка се приближава до Земята на 7 октомври, „бързо се придвижва към съзвездието Пегас и тъмнината отвъд“, според Льоб.

Някои учени твърдят, че Оумуамуа, която се смята за първият междузвезден обект, открит в нашата Слънчева система, е просто комета; обаче Льоб – председателят на астрономическия отдел на Харвардския университет – отхвърля това предположение, тъй като то твърде много разчита на „познатото“.

„Какво би станало, ако пещерняк види мобилен телефон?“ – пита се той, като разговаря с New York Post. „През целия си живот е виждал скали и би си помислил, че това е просто парче лъскава скала.“

Льоб казва, че има две големи подробности, които предполагат, че Оумуамуа не е била просто комета, а по-скоро част от извънземна технология. Първият детайл са размерите на обекта, тъй като той е определен за „пет до 10 пъти по-дълъг, отколкото широк“. Льоб твърди, че подобната на пура форма не е типична за естествен космически обект.

Но физикът-теоретик казва, че най-голямата подробност, подкрепяща неговата теория, е движението на Оумуамуа. „Излишното отблъскване от Слънцето беше нещото, което ни порази“, казва той.

Льоб обяснява, че гравитационната сила на Слънцето би накарала естествения обект да се движи по-бързо, когато се приближи, и в крайна сметка да изтласка обекта назад, карайки го да се движи по-бавно, докато се отдалечава. Льоб посочва, че това не се е случило с Оумуамуа, който се е ускорил „леко, но до статистически значима степен“, тъй като се е отдалечавал все повече и повече.

„Ако не сме сами, дали сме най-умните деца в блока?“ – попита Льоб. „Ако е имало вид, който се елиминира чрез война или промяна на климата, можем да се съберем и да се държим по-добре. Вместо това губим много ресурси на Земята, борейки се помежду си и правейки други негативни неща, които са голяма загуба. „

Книгата на Ави Льоб – Извънземното: „Първият знак за интелигентен живот отвъд Земята“ (Extraterrestrial: The First Sign of Intelligent Life Beyond Earth), ще излезе в книжарниците на САЩ на 26 януари тази година.