Сбръчкан астероид прелита край Земята (ВИДЕО)

© ESA - P.Carril

Астероидът 2011 UW158, който прилича на стафида, прелетял на разстояние 2,4 милиона километра. Астрономите са представили видео с неговото изображение, сглобено с помощта на два телескопа, пише Popular Science.

Учените успели да направят изображенията на небесното тяло на 18 юли. Установено е, че 2011 UW158 достига около 610 метра дължина и 305 метра ширина.

За създаването на видеото са използвани два телескопа: The Deep Space Network в Калифорния, който насочил радарен сигнал към астероида. В същото време Green Bank Telescope в Западна Вирджиния измервал отражението на сигнала на повърхността на небесното тяло.

Преди учените смятаха, че астероидът се върти доста бързо. След последните изследвания това се потвърдило. Установено е, че астероидът прави един оборот за 36 минути. При такава висока скорост сблъсъкът на небесни тела може да доведе до разрушаването на едно от тях. Затова 2011 UW158 по-скоро се състои от твърд материал.

Следващия път астероидът ще ни навести след 93 години.

Астероидите получават имена само ако траекторията или движението им е изчислено. Дотогава небесното тяло носи название, което посочва датата и месеца на неговото откриване, както и поредният му номер сред откритите астероиди, пояснява Lenta.ru.