Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Следи от хидратация на един от най-големите астероиди в Слънчевата система

15 август 2024 г. в 19:35
Последно: 15 август 2024 г. в 17:36

Учени от Югозападния изследователски институт са открили хидроксилни молекули на повърхността на астероида Психея. В изследването участва и космическият телескоп „Джеймс Уеб“.

Психея е един от най-масивните обекти в Главния астероиден пояс. Диаметърът му е около 225 км. Предишни наблюдения показват, че това е плътен, предимно метален обект.

Според една от версиите, този метален астероид е остатък от планетоид, който е загубил външните си слоеве, оставяйки след себе си ядро от желязо, никел и благородни метали.

Учените се надяват, изучавайки Психея, да разберат повече за формирането на скалистите планети.

На 13 октомври 2023 г. НАСА изстреля космическия кораб „Психея“, за да изследва астероида. Той ще стигне до него през август 2029 г.

Сондата няма да каца и да събира проби, а ще изучава астероида от орбита. На борда на апарата има три научни инструмента.

Наличието на хидратирани минерали предполага, че Психея може да има по-сложна история. Такива минерали възникват от външни източници.

Учените казват, че хидратацията показва, че Психея може да не е ядро на древна планета. Предполага се, че този обект идва от пространството зад „снежната линия“, където температурата на протопланетарния диск е достатъчно ниска за кондензацията на летливи съединения в твърди вещества. След това тялото е мигрирало към външния основен пояс.

Проучването показва още, че хидратираните материали не са равномерно разпределени. Това може да означава, че е имало многократни сблъсъци с други астероиди, например, хондритни.

Изучаването на астероидите ни помага да разберем по-добре как се е развила и еволюирала нашата Слънчева система.