Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Специалист от НАСА предлага да използваме ИИ за комуникация с извънземни

3 август 2024 г. в 19:26
Последно: 3 август 2024 г. в 19:26

Ученият от НАСА Игнасио Г. Лопес-Франсоа коментира, че моделите на изкуствен интелект (AI) могат да се използват за комуникация с извънземни същества.

Изследването е публикувано в Scientific American.

Лопес-Франсоа твърди, че човекът и човешкият език са достатъчно ограничени, за да предадат информация за нашата планета на обитателите на извънземни цивилизации.

Ученият предлага използването на AI малки езикови модели (SLM) за контакт с извънземни, които биха действали като посредници между хората и създанията от други планети.

Лопес-Франсоа вярва, че човек може неправилно да предаде информацията и намеренията си, които могат да се възприемат враждебно от представители на други форми на живот.

Специалистът нарече AI доста надежден преговарящ в случай на бъдещ контакт.

В материала се посочва, че SLM може да се изпраща на големи разстояния с помощта на лазерни комуникации.

Според Лопес-Франсоа, моделът Llama-3-70B е с размер около 130 гигабайта, но с помощта на квантуване може да бъде компресиран до няколко гигабайта.

Според експертни оценки, ще отнеме 20 години, за да изпратим малък езиков модел на изкуствен интелект до Алфа Кентавър, най-близката звездна система до нас.

За сравнение, предаването на данни от голям езиков модел (LLM) ще отнеме поне 100 години.