Съобщения от цивилизации на загинала Вселена?

Възможните места на обитание от свръхцивилизации са отбелязани с червени точки. © V. G. Gurzadyan and R. Penrose

Физиците математици Вахе Гурзадян от Националната научна лаборатория Артьом Алиханян в Ереван и Роджър Пенроуз от Оксфордския университет са представили карта на възможното обитание на свръхцивилизации, съществували във Вселената преди Големия взрив. Резултатите от изследването са публикувани на сайта arXiv.org.

В своята работа учените разглеждат карта на реликтовото лъчение, чиито аномалии се интерпретират като следи от съществуващи високоразвити технологични общества във Вселената. Данните за реликтовото лъчение се представят от учените в контекста на разработената от тях конформна циклична космология.

Тази теория предполага циклично развитие на Вселената, в което една епоха (еон) се отделя от друга чрез Голям взрив (в теорията на Пенроуз и Гурзадян под нея се разбира превръщането на цялата маса на Вселената в енергия, съпровождаща изменението на геометрията на света).

Според учените изчезналите цивилизации са били способни да предават информация с помощта на сблъсъци на черни дупки.

Необходимостта от такива действия се обясняват с няколко причини. Първо, цивилизациите от предишния еон с помощта на своите послания възможно са се опитвали да предупредят съвременния еон за своята съдба и по този начин да им дадат някои напътствия.

Второ, посланието от свръхцивилизации може да е съдържало необходимите за възникване на живота данни (в рамките на хипотезата за информационна панспермия), допълва Lenta.ru.