Япония ще лекува гръбначни травми със стволови клетки

Специалистите от японския Медицински университет в Сапоро започват тази година уникална по рода си програма, в рамките на която ще се опитат да възстановят увредени тъкани на гръбначния стълб на хора, използвайки стволови клетки с неембрионален произход (iPS клетки).

Екипът възнамерява да проведе около 30 експериментални операции, съобщава ИТАР-ТАСС.

В рамките на експеримента учените планират да възстановят увредени в резултат на инциденти костни и нервни тъкани на гръбначния мозък на пациенти, използвайки последните достижения в областта на изучаването на стволовите клетки.

Според японските лекари вероятността да настъпи отхвърляне на новите клетки от организма е минимална, тъй като те ще се създават въз основа на взети от самите пациенти образци.

Участие в медицинската програма на японските специалисти ще вземат около 30 души на възраст от 24 до 60 години със сериозни увреждания на гръбначния стълб.

Успехът в това дело ще подари не само пълноценен живот на тези 30 пациенти, но и ще позволи да се върне надеждата на милиони хора по целия свят, чийто гръбначен стълб е увреден в резултат на катастрофа или друг нещастен случай.

„В Япония ежегодно се случват около 5000 подобни инцидента, а пълноценен и сигурен начин за лечение на травми на гръбнака още не е измислен“, отбелязва проф. Тосихико Ямасита, един от ръководителите на екипа.

Той уточнява, че екипът му би искал да проведе всички клинични тестове колкото се може по-бързо, но подчертава, че конкретни времеви рамки за началото на използването на този метод в широката медицина все още не се поставят, тъй като всякакви операции на гръбначния стълб са много сериозни и изискват многократни проверки и тестове.