Зловещи „Досиета Х”: звуци от ръба на Космоса (ВИДЕО)

© Daniel Bowman

Зловещи звуци са фиксирани от ръба на Космоса за първи път от 50 години насам.

Произходът на шумовете все още не може да бъде изяснен от изследователите, но интензивността и сложността на инфразвуковите сигнали поразяват. Изследователите се готвят за нови експерименти, съобщава LiveScience.

Странните звуци са фиксирани с оборудване, разработено от аспиранта Даниъл Боуман от университета на Северна Каролина в рамките на проект за НАСА.

В хода на експеримента специални микрофони били качени в горните слоеве на атмосферата с балон, издигнат на височина 37 500 метра. Това е много над височината, на която летят самолетите, но в същото време е под точката, където лежи границата между Открития космос и горните слоеве на стратосферата.

В резултат уредите уловили шумове на честота под 20 херца. За човешкото ухо тези сигнали са неразличими, а записите със специален микрофон трябвало да бъдат ускорени, за да се чуят загадъчните звуци.

„По нещо това напомня „Досиетата Х“, казва Боуман и добавя, че е шокиран от интензивността и сложността на сигналите. Източникът на тези странни звуци остава загадка за учените.

В момента съществуват много идеи и предположения. Например някои смятат, че това е ехо от океански вълни, гравитационни вълни, въздушни вихри и турбулентност, дори шум от кабела на самия балон, издигнал звукозаписното оборудване във въздуха.

Природни явления като урагани и земетресения също могат да пораждат такива звуци.

Независимо че точният източник на нискочестотните сигнали все още не е открит, експериментът вече е признат за голям успех. За първи път от 50 години акустичен запис е направен в стратосферата, казва Боуман. Учените вече се готвят за нов експеримент, който ще се състои през лятото.