Търсят извънземно послание в генетичния ни код

Нашите гени са така да се каже своеобразeн „печат на производителя”, създаден преди милиарди години някъде в галактиката. Към това мнение се придържат учени, сред които Владимир Щербак от Националния университет на Казахстан „Ал Фараби” и Маским Макуков от Института по астрофизика „В. Г. Фесенков”.

Изследователите смятат, че в нашия генетичен код се съдържа съобщение, което е невъзможно да се разшифрова, ако се придържаме към теорията за еволюцията на Дарвин. Ако успеем да го разгадаем, то според хипотезата можем да откриваме извънземен живот по-просто от предаването на радиосигнали в Космоса.

Новата хипотеза се нарича още биологична програма за търсене на извънземен разум (biological SETI), което е препратка към съществуващия проект SETI.

„Този код е веднъж установен и може да не се променя в продължение на много години. Това е най-дългосрочната информация от всичките ни известни. И именно клеймото на извънземна цивилизация в нашия генетичен код потвърждава наличието на разумен живот освен нас. Ако геномът се пренапише, то информацията ще се фиксира до последната промяна и може да извършва пътешествия във времето и пространството”, съобщават авторите на идеята в сп. Icarus.

Учените са анализирали подробно човешкия геном и са съставили карта. На нея се вижда ясната верига на нуклеотидите на ДНК и аминокиселините. Простото и ясно устройство на генетичния код може да говори за това, че става дума за информация, записана на символен език. В кода са включени десетична система, логически вариации и абстрактно обозначаване на нулата. Такава стройна система е резултат от логично мислене и нетривиални изчисления, сигурни са учените.

След проведените анализи и изчисления учените са стигнали до извода, че кодът е написан някъде далеч извън пределите на Слънчевата система преди много милиарди години. А това на свой ред е аргумент в полза на панспермията – хипотезата, че животът на Земята е донесен от Космоса.

Има предположение, че Вселената, която виждаме, е само компютърна симулация, създадена от извънземна цивилизация. В рамките на тази програма създателите ни може да са се потрудили върху генетичния ни код, което се съгласува с предположението на Щербак и Макуков.

Всички хипотези за възможен „извънземен код” са част от концепцията за креационизма. А тя, както е известно, ни кара да се замислим кой е създал тези, които са създали нас.

Източник: Vesti.ru