Звуци за извънземни, или какво носи „Вояджър“

© NASA

НАСА е качила всички звуци от златните плочи на двата апарата „Вояджър“ в облачната услуга SoundCloud. Сега и земните жители могат да чуят приветствието на 58 езика и звуци, призвани да представят живота на Земята за извънземните.

Плочата вече е попадала в интернет, но чак сега е била изложена пълната ѝ версия в добро качество, пише Popular Science.

Двете плочи са прикрепени към космическите кораби „Вояджър 1“ и „Вояджър 2“, изпратени в Космоса през 1977 година. Позлатяването трябва да ги спаси от въздействието на космическия прах. Заедно с плочите е поставена и игла за възпроизвеждане на записите. Има и схема за поставянето на иглата върху повърхността и скоростта на въртене.

НАСА е качила звуците в реда, в който първоначално са били качени на плочите. Освен приветствие на няколко десетки езика от Земята, това са природни звуци, както и хора и тяхната дейност – стъпки, удари на чук и брадва, звук на кола, влак, Морзовата азбука, старт на ракета, плачещо дете, успокоявано от майка си.

„Вояджър 1“ е автоматична сонда, изследваща Слънчевата система. Тя е изпратена в Космоса на 5 септември 1977 година. Сега изпълнява допълнителна мисия по определяне на границите на Слънчевата система, включително пояса на Кайпер.

На 17 юли 2015 „Вояджър 1“ се е намирал на разстояние 132 астрономически единици (19,7469 милиарда километра) от Слънцето. Стартиралият 16 дни по-рано „Вояджър 2“ сега е на 109 астрономически единици от Слънцето.