Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай започна изпитания на новия най-бърз влак в света

7 март 2025 г. в 18:21
Последно: 7 март 2025 г. в 18:21

Тестването на новия високоскоростен електрически влак CR450 започна на експерименталния железопътен пръстен в Пекин, коментира Ван Фън, вицепрезидент на производителя CRRC Corporation Limited, пред Science and Technology Daily.

Прототипът беше представен в Пекин на 30 декември 2024 г.

Работната скорост на влака е 400 км/ч, а тестовата скорост е до 450 км/ч, което го прави най-бързия в света.

Новият модел е по-бърз от своя предшественик CR400 Fuxing с 50 км/ч, но за да постигнат това на пръв поглед не особено голямо ускорение, разработчиците трябваше да положат неимоверни усилия.

„По отношение на скоростта, направихме цялостни технически подобрения в области като капацитет на сцепление, динамични характеристики и пантографни системи“, казва Уанг Фенг.

По думите му композицията използва система за водно охлаждане на тягови двигатели с постоянни магнити и ново поколение високостабилни вагони.

Безпрецедентната безопасност за такива впечатляващи скорости се осигурява от многостепенна технология за контрол на аварийното спиране.

Влакът е оборудван с повече от 4000 сензора за наблюдение, които следят ключови системи в реално време, включително ходова част, каросерия, високоволтови токоприемници, системи за контрол на движението и пожароизвестяване.

Освен това влакът е оборудван с устройство за ултра-далечен обхват, което подобрява разпознаването на аварийни ситуации на релсовия път.

Друга отличителна черта на CR450 е неговата ефективна икономия на енергия.

В сравнение с предшественика си има по-заострена предна част и дълго „тяло“. Този дизайн намалява съпротивлението на въздуха при висока скорост.

За да се ускори този 450-тонен влак до 400 км/ч, са били използвани нови технологии и материали, намаляващи теглото на CR450 с 10% и съпротивлението с 22%.

Влакът е оборудван и с ефективна шумоизолация: според Уанг, благодарение на това вагоните са станали с 2 децибела по-тихи. Сериозно постижение предвид факта, че скоростта се е увеличила.

Първите пътници ще се качат на CR450 не по-рано от една година.

Категории на статията:
HiTech