Америка търси алтернатива на руските ракетни двигатели

Бъди най-интересния човек, когото познаваш

Антония Михайлова

Буквално в същия момент, когато НАСА обяви, че търси замяна на руските кораби „Союз“, с които да превозва своите астронавти до МКС, командването на ВВС на САЩ публикува допитване за информация за ракетни двигатели, които да се използват на американските ракети носители за доставката на различни полезни товари в Космоса.

Както отбелязва Defense News, новите силови установки трябва да заменят руските ракетни двигатели с течно гориво и затворен цикъл РД-180.

Американските военни са готови да разгледат няколко предложения, включително производството или разработката на аналог на РД-180 или създаването на ракетни двигатели от друг тип, които да може да се използват и с перспективните ракети носители EELV.

Според изискванията на ВВС на САЩ новите двигатели трябва да са относително евтини, ефективни и икономически оправдани за използване на ракети носители.

Предложенията на компаниите ще се приемат до 19 септември 2014 година, след което може да бъде обявен търг за разработването или доставката на ракетни двигатели. В края на изминалия май Сенатската комисия по въоръжени сили предложи да се заделят сто милиона долара за разработката на американски ракетен двигател, който да замени руския.

САЩ периодично купуват руски двигатели РД-180, които се използват на ракети носители Atlas V, разработени от компанията Lockheed Martin. На 21 август 2014 година стана известно, че американската компания United Launch Alliance е получила двата първи РД-180. Те били доставени в рамките на договор за производство на 29 двигателя от този тип. Това била първата доставка на РД-180 след присъединяването на Крим към територията на Русия.

Двигателите РД-180, произвеждани от Научно-производственото обединение „Енергомаш“, използват за гориво керосин, а като окислител – течен кислород. Пълната маса на една силова инсталация е 5,9 тона при височина 3,3 и диаметър 3,2 метра.

РД-180 са способни да развиват тяга от 390,2 тона, а във вакуум – 423,4 тона. Времето на работа на двигателите е 270 секунди.

Категории на статиите:
Технологии

Коментарите са затворени.

Мегавселена

С използването на този сайт вие се съгласявате със събирането на cookies. повече информация

Сайтът използва coocies, за да ви даде възможно най-доброто сърфиране. С влизането в него вие се съгласявате с използването им.

Затвори