Апендиксът има решаващо значение за храносмилането

Учени от Мелбърн получиха ново доказателство, че апендиксът, който често се отстранява като ненужен, може да има решаващо значение за пълноценното функциониране на храносмилателната система.

Изследователи от института „Уолтър и Елиза Хол“ са установили, че група имунни клетки работи съвместно с апендикса за защита на стомашно-чревния тракт от инфекции.

Те функционират координирано по време на хранителни отравяния и други бактериални инфекции, а също така помагат да се укрепи имунната система при болни от рак.

„Много е популярна идеята, че апендиксът е ненужен израстък – казва водещият изследовател проф. Габриела Белз. – Но вероятно ще се наложи да преразгледаме ролята на апендикса за нашето здраве“.

Водещият изследовател проф. Габриела Белз. © Supplied

По думите ѝ хирурзите вече са престанали безразборно да остраняват апендикса, като прибягват до операция при по-сериозни случаи на апандисит.

Новото изследване е установило, че вродените лимфоидни клетки предпазват апандисита от вредните бактерии.

Това позволява на този неголям орган да служи в качеството на убежище за „добрите“ бактерии, които могат повторно да заселят стомашно-чревния тракт и да възстановят здравето на храносмилателната система.