Екскурзия по белите петна на Церера (ВИДЕО)

Кратерът Окатор има диаметър 90 км и дълбочина 4 км. © NASA/ JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA/LPI

Специалистите от НАСА са подготвили своеобразна видеоекскурзия по главната забележителност на повърхността на Церера – кратера Окатор със загадъчните бели петна и планината пирамида, използвайки снимки и данните за топографията на планетата, събрани от сондата Dawn.

пирамида на Церера

© NASA/ JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA/LPI

„Тази планина се явява най-високата точка на повърхността на Церера сред тези, които сме открили до днес. Което е невероятно – тази пирамида и историята на нейната поява очевидно не са свързани с раждането на някой кратер. Защо изобщо съществува тя в това забравено от Бога място? Все още не знаем, но се надяваме, че поредното сближаване с Церера ще ни приближи и към отговора“, казва Пол Шенк (Paul Schenk) от Института на Луната и планетите (LPI) в Хюстън.

Шенк и колегите му използвали снимки от повърхността ни топографската карта от повърхността на Церера, предадена на Земята миналата седмица. С тяхна помощ учените са съставили триизмерен модел на планетата джудже и са подготвили видеоекскурзия по нейната повърхност, която позволява на всеки да надникне в забележителностите на Церера.