Хапче слага край на мъките във фитнеса

Скоро за свалянето на излишното тегло и привеждането на тялото във форма няма да е необходимо да се ходи на фитнес. Американски учени изобретиха таблетка, която помага да се отслабне, без да се прибягва до различни тренажори.

Изследванията са проведени в един от институтите в щата Флорида. Същността на новия препарат е в това, че той кара организма да изразходва повече енергия.

Експериментът е провеждан с лабораторни мишки, пише Nature Medicine. След като на пълни мишки бил инжектиран препаратът, нивото на холестерол в кръвта им започнало да намалява. Животните започнали да свалят тегло и да изразходват с 5% повече енергия без повишена физическа активност. Освен това след инжекцията мишките ставали по-издръжливи.

Според учените препаратът активира в организма особен белтък – REV-ERB. Това съединение отговаря за биологичния часовник и циркадните ритми (циклични колебания на интензивността на различни биологични процеси, свързани със смяната на деня и нощта). Успоредно с активирането на белтъка животните започват да изразходват повече кислород, заключават специалистите.

Още не е ясно кога хапчето за отслабване ще се появи на пазара. В близко врече учените възнамеряват да тестват препарата за възможни странични ефекти.

По-рано австралийски учени успяха да измислят как може да се увеличи мускулната маса без диети и стероиди, без изтощителни упражнения във фитнеса и без никакво физическо натоварване. Те успяха да идентифицират в организма белтък, който директно отговаря за регулирането на размера на мускулите, и обещаха да превърнат всеки желаещ в истински супергерой.