„Хершел” уточни данни за Апофис

Европейският космически телескоп „Хершел” проведе нови наблюдения на астероида (99942) Апофис при сегашното му приближаване до нашата планета. Данните от телескопа сочат, че астероидът е по-голям, отколкото се смяташе, и освен това е по-тъмен.

Апофис, известен преди като 2004 MN4, е открит през 2004 година и според оценките има 2,7% вероятност да се сблъска със Земята през април 2029 година. Сега Апофис все още е относително близо до нашата планета и изследователите имат допълнителна възможност да изучат този обект по-подробно и да съберат нови данни за него.

В Европейската космическа агенция казват, че през 2029 г. Апофис ще премине на разстояние 36 000 км от Земята, а следващата му среща с нашата планета се очаква през 2036 г., но все още не е ясно колко близо ще прелети тогава той до нас.

Сега изследователите имат добър шанс да уточнят орбитата на Апофис и по-добре да разберат динамиката на неговото движение. Европейският телескоп „Хершел” наблюдава астероида от миналия уикенд. В сряда Апофис премина на 14,5 млн. км от Земята.