Изследваха вампири със сърпове на шиите в Полша

Polcyn et al. Antiquity 2015, DOI: 10.15184/aqy.2015.129

В района на село Дравско в Полша при провеждане на разкопки археолозите са изследвали гробове на четири души със сърпове на шията. При петия покойник сърпът бил разположен на талията.

Така през XVII век вероятно са погребвали хора, които са смятани за вампири. Резултатите от изследванията са публикувани в сп. Antiquity, пише LiveScience.

Откритите останки принадлежат на четири жени и един мъж. Най-младата жена (14-19 г.) вероятно е била удавена. Сърпът на талията е открит при най-старата жена (50-60 г.), в устата ѝ са открити следи от медна монета, а на шията ѝ – камък със среден размер.

Петте вампирски погребения са направени по християнски обичай, в дървени ковчези, с разположени до тялото или в устата медни монети. Необичайните гробове са открити от учените при провеждане на разкопки на мястото на гробище с 250 гроба.

Друга хипотеза, която не изключват учените, е, че специалният начин на погребване е защитавало мъртвите от зли духове. Във всеки случай, както отбелязват археолозите, находката им свидетелства за необичайни езически практики, съществували в Полша през XVII век.