„Лунен Експрес“ се готви за път към Луната

4 август 2016 г. в 09:41

За първи път американското правителство даде разрешение на частна компания да подготвя полет към Луната. Малко известната фирма Moon Express („Лунен експрес“) съобщи за полученото федерално разрешение. Федералната авиационна администрация потвърди издадения сертификат.

От „Лунен експрес“ заявиха намерение да изпратят робот на Луната до края на следващата година. Пред този полет има много въпросителни, защото нито ракетата е налице, нито космическият кораб, който трябва да бъде изстрелян с нея. Вероятно това се дължи на тежките бюрократични разпоредби които е трябвало да бъдат преодолявани от компанията. Дори доста по-известни и фирми, като Спейс Екс, които вече имат ракети и космически кораби се нуждаят от подобни административни разрешителни. Досега обаче, никой не е искал да праща кораб на Луната. Няма и съществуващи правила и регулации за частна мисия в космоса.

„Лунен експрес“ ще кандидатства за обявената награда от 30 милиона долара Google Lunar X-Prize. В момента конструират и изработват отделни части от ракетата си – Rocket Lab Electron, но тя все още е далеч от завършване и тестови изстрелвания, така че много специалисти определят 2017 година като доста преждевременна дата за мисия до Луната.

Въпреки това от фирмата заявиха, че одобрението дадено за техния полет до Луната е изключително постижение и стъпка за регулиране и подпомагане на комерсиални полети. Сега частни фирми могат да изпращат космически кораби в орбита около Земята, но не по-далеч. Това е така за да се избегнат опасности за хората, както и за да не се нарушават вече постигнати международни договорености за полети в космоса.

„Лунен Експрес“ не са единствената фирма искаща да спечели 30-те  милиона обявени от Google. Фирмата SpaceX пък готви полет до Марс. Ако се стигне до там те също трябва да искат одобрение като това, получено от „Лунен Експрес“, за да летят в космоса извън орбитата на Земята.

Според експертите в областта, полученото разрешително за полет до Луната на „Лунен Експрес“ е стъпка отваряща пътя за бъдещето на частния сектор в космическите полети и космическата индустрия.

• Synthroid Samples Cephalexin For Dogs With Tooth Abscess Priligy Eczane [url=http://levibuyus.com]vardenafil hcl 20mg tab[/url] Rhine Inc India Complaints