Марс ще започне да се тераформира

Марс, снимка: NASA
Ивайло Красимиров

Магнитен щит над Марс може да защити планетата от слънчевите частици, които непрекъснато премахват нейната атмосфера, позволявайки на бъдещите пионери да създадат ситуация, „в която кръвта ви не кипи, ако излезете на повърхността“, обясни пенсиониралият се учен от НАСА Джим Грийн пред The ​​New York Times.

Според Грийн защитата на крехката атмосфера от магнитно нападение би довела до повишаване на налягането на планетата.
„Марс ще започне да се тераформира“, казва той. „Това е, което искаме: планетата да участва в това по всякакъв начин“.

Повишаването на налягането означава, че „температурата се повишава“, позволявайки възможността за свят, в който колонистите могат да „започнат процеса на отглеждане на растения в почвите“, според Грийн.

Подобна система може да работи и на Венера, където физически щит може да засенчва планетата от светлина, намалявайки нейната температура, добавя той.