Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може да се създаде магнитно поле с размер на черна дупка тук на Земята

15 октомври 2020 г. в 09:52
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:17

Учени експериментират с начин за генериране на огромни магнитни полета на Земята. Техният размер ще се доближи до този на магнитните аномалии, открити в черните дупки, казват те. Нов лазерен и микротръбен метод позволява на учените да създават огромни магнитни полета за изследвания. Тези мощни магнитни полета могат да променят начина, по който изследователите изучават много явления. Тайната е взривяването на точно правилния вид наноструктура с точно правилния вид лазерен лъч, за да предизвика намагнетизираща имплозия.

„Микротръбна имплозия, задвижвана от ултраинтензивни лазерни импулси, се използва за създаване на свръхвисоки магнитни полета“, обясняват в своя доклад изследователи от университета в Осака. Това е много фино настроен процес, от материалите до контрола на самата реакция:

„Горещите електрони са толкова енергични, че някои от тях излизат от целевата стена и влизат в кухината. Повърхностните йони се ускоряват навътре чрез разширяване във вакуум. В идеалната ситуация магнитното поле не се развива. Ако обаче в системата бъде въведено предварително генерирано магнитно поле, в центъра може да се създаде извънредно магнитно поле с порядък по-голям коефициент на увеличение. „

Помислете за микровълнова печка, работеща без нищо вътре. Тя не образува спонтанно нарастващо тесто. Но ако поставите тесто вътре, можете да гледате как то нараства многократно. Посяването на реакцията на микротръбата с малко магнитно поле дава нещо, което да се взриви. В този случай полето е предизвикано „от външно лазерно-плазмено устройство като кондензаторна намотка“, също стимулирано от лазер. (Не забравяйте, че електромагнитите са само стегнати намотки от проводници.)

Учените казват, че техният подход създава по-здрави и практични магнитни полета, отчасти поради „геометрично уникалната“ форма, която механизмът предизвиква. Те обясняват:

„Цилиндрично сближаващ се поток, съставен от релативистки електрони и йони, които са безкрайно усукани от предварително засятото магнитно поле в противоположни посоки, може ефективно да произвежда свръхвисоки въртящи се токове и следователно свръхвисоки магнитни полета. Освен това настоящата геометрия може да е по-подходяща за много практически цели. „

„Използвани са много подходи, включително експлозиви, електромагнитни имплозии, мощни лазери и Z щипки.“

Подобно на реактор за ядрен синтез, космическото магнитно поле, генерирано на Земята, разчита на създадени от човека имитации на природни явления, които често отнемат хиляди или дори милиони години и се случват в гигантски мащаб.

Защо всичко това е толкова важно? Подобно на криогенното охлаждане за квантови изследвания, някои видове експерименти се възползват изключително много от изследването в рамките на или в близост до магнитно поле.

„Подобни полета могат да реализират нови експериментални инструменти за фундаментални изследвания и да поддържат различни приложения. Примерите включват физика на плазмата и лъча, астро- и слънчева физика, атомна и молекулярна физика и материалознание “, обясняват изследователите.

Създаването на безпрецедентно голямо изследователско магнитно поле, без необходимост от безпрецедентно голяма мощност на катализатора, може да наклони шансовете в полза на учените при много експерименти.