НАСА призовава ние да обясним петната на Церера

Церера
© NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

НАСА пита любителите: що за светли петна се виждат на повърхността на планетата джудже Церера. Независимо че на орбитата на Церера сега се намира космическият апарат Dawn и наскоро той изпрати добри снимки на загадъчните бели петна, все още не е ясно на какво се дължат те.

Надеждата е в новия етап от изследвания на планетата джудже, който започва през юни – тогава сондата ще се снижи и ще направи по-детайлни снимки.

Според Андреас Натуес (Andreas Nathues), водещ изследовател от Института за изучаване на Слънчевата система към обществото „Макс Планк“ (Германия), резолюцията на камерата на сондата не е достатъчна за подробното изучаване на петната.

Учените все още строят различни предположения за природата на загадъчните петна. Вероятно става дума за отражение на слънчевата светлина от петната, но каква е тяхната природа, не е известно.

Възможно е това да е лед или да са с вулканичен произход, но НАСА все пак е решила да се допита и до мнението на обществеността. Около една трета от отговорилите смятат, че това е лед, а малко повече от 38% предполагат участието на извънземни форми на живот. Най-популярният отговор на сайта обаче е „друго“.